Doučovanie matematiky

od základnej školy po vysokú

v Námestove alebo online

Doučovanie z matematiky

Potrebujete vy alebo vaše dieťa pripraviť

  • na prijímačky na gymnázium, strednú alebo vysokú školu
  • na Monitor5 alebo Monitor9 z matematiky
  • na maturitu - externú, či internú časť?
  • Alebo chce lepšie rozumieť matematike,
  • opraviť známku,
  • či doučiť na reparát z matematiky?

Ak potrebujete doučovanie z akýchkoľvek dôvodov, spokojne sa na mňa obráťte. Doučujem podľa potreby intenzívne krátkodobo ale aj dlhodobo pravidelne. Každého podľa jeho potrieb a očakávaní. Doučujem osobne v Námestove alebo online s použitím videokonferenčej kamery. V prípade potreby dochádzam za študentom.

Chcem doučovanie Viac o reparáte

Vysokoškoláci

Pripravujete sa na skúšku, či zápočet? Potrebujete doučovanie alebo poslať vzorové vypočítané príklady?
Doučujem vysokoškolákov už niekoľko rokov, doučím aj Vás alebo zašlem materiály - vypočítané príklady z rôznych tém:

  • Matematika 1, 2 - limity, derivácie, integrály, rady, matice ..
  • Lineárne programovanie - Markovove reťazce, pechody stavov, CPM, Pert ..
  • Operačná analýza - teória grafov, grafové algoritmy ..

  • Štatistika - tvorba dotazníka, hypotézy, intervaly spoľahlivosti
  • Deskriptívna geometria - Mongeovo premietanie, axonometria ..
  • Diskrétna matematika, logika ..

Doučujem rôzne matematike príbuzné predmety už niekoľko rokov. Podľa potreby Vás doučím cez videokonferenčný hovor alebo Vám zašlem vypracované úlohy ako vzor.

Kontaktovať doučovateľku

Časté otázky o doučovaní

Dĺžka doučovania závisí od toho, ako dlho dokáže žiak alebo študent vnímať. A samozrejme, koľko potrebuje. U žiakov základnej školy je optimálne 60 až 90 minút. Stredoškoláci bežne zvládnu cca 90 minút. Pri intenzívnych doučovaniach pred prijímačkami, maturitou apod. bežne doučujem aj dve hodiny. Viac ako tri hodiny je skutočne veľký útok na mozgové závity. :) Takto som doučovala len párkrát deskriptívnu geometriu, keď študent docestoval zďaleka a za sobotu sme chceli prejsť všetko podstatné. Samozrejme, že to bolo s prestávkami. Takže čas závisí najmä od vás, prípadne vášho dieťaťa.

Samozrejmosťou sú vlastné písacie potreby, kalkulačka, prípadne pravítko, kružidlo, uhlomer na rysovanie. Mobil namiesto kalkulačky väčšinou nepostačuje. Už to, že žiak / študent príde s potrebnými pomôckami, je pre mňa signál o jeho osobnom záujme niečo sa naučiť. Vedomosti do hlavy nenalievam, ja len ukazujem cestu k matematike a pomáham po nej ísť.

Veľmi užitočné je taktiež doniesť si zošit z matematiky, prípadne aj napísanú písomku. Z neho dokážem zistiť, aké typy príkladov vyučujúci preferuje, na čo sa zamerať. Ak je vlastný zošit skutočne v zúfalom stave, dobré je požičať alebo nafotiť si zošit od šikovnej spolužiačky. Najmä pre písomkou, či reparátom. Každý učiteľ totiž preferuje istý typ príkladov, či učebnice. Takto je väčšia šanca, že vysvetlím presne to, co potrebuje v škole.

To je veľmi ťažké odhadnúť. Ak sa chcete niečo naučiť, musíte do toho investovať dosť času. A je už len na vás, koľko času to bude so mnou a koľko samostatne.

Doučovala som napríklad VŠ študentku, ktorá opakovala ročník kvôli matematike. A stačili jej so mnou tri hodiny, kde som jej vysvetlila kľúčové veci, ktoré ju brzdili v pochopeniu integrálov a derivácií. Ona však tomu venovala ďalšie desiatky hodín a skúšlu z matematiky bez problémov spravila.

S iným študentom som naopak strávila desiatky hodín, lebo sám sa neučil nič. A jeho mama si to takto želala, aby som s ním prešla všetko. Aj vysvetlila, aj ho preskúšala a prepočítala s ním dostatok príkladov.

Som otvorená hocijakej možnosti. Avšak vedzte, že pár hodín matematiky veľmi nezachráni. Pár hodín so mnou a desiatky samostatne vás však môže nakopnúť poriadne dopredu.

Pri online doučovaní používam konferenčnú kameru a tabuľu. To zabezpečí výborný obraz a kvalitný zvuk, ako keby som bola priamo pred Vami. Niektorí študenti si dajú kameru aj na seba, resp. na svoje poznámky. Najprv učivo vysvetlím, overujem priebežne porozumenie. A ja podľa reakcie vidím, či porozumeli. Samozrejme mi aj odpovedajú, opravujem ich, dovysvetľujem. Po vysvetlení učiva im podľa potreby posielam test alebo príklady na prepočítanie, aby sme sa uistili, že je všetko jasné a môžeme ísť ďalej. Naskenované výpočty opravím, dám spätnú väzbu. Vrátime sa k tomu, čo bolo nesprávne.

Prípadne je online doučovanie len o vysvetlení učiva a precvičovanie je už na študentoch. To využívajú skôr žiaci / študenti, ktorí sú šikovní a potrebujú dobrať zameškané učivo alebo vysokoškoláci, ktorí sa pripravujú na skúšku. Dôležité je aj tak vždy, aby študent rátal popri doučovaní aj samostatne, lebo samotné doučovanie mu vedomosti do hlavy nenaleje.

Určite je vám jasné, že v odpovedi budem veľmi subjektívna. :) Je veľa doučovateľov rôznej kvality. Na druhej strane rôzni sú aj rodičia, či žiaci. Predovšetkým si myslím, že rodič, žiak a učiteľ si musia "sadnúť". Na to, aby ste si dobre vybrali, si potrebujete ujasniť svoje očakávania. Aké očakávania teda máte?

  • Chcete len vysvetliť učivo, a potom už budete (alebo vaše dieťa bude) precvičovať samé? Alebo potrebujete, aby pri vás doučovateľ sedel a potvrdzoval vám, či idete správne? S odpoveďou súvisí aj predstava, koľko hodín asi potrebujete.
  • Chcete najmä zlepšiť známky, opraviť písomku? V takom prípade si rozhodne zožeňte zošit, staršie písomky, či príklady zadané učiteľom a doneste ich na doučovanie. A prepočítajte najmä tie príklady.
  • Máte šikovného syna / dcéru, známky sú pomerne dobré, ale chcete, aby matematiku zvládal lepšie? V posledných rokoch mávam aj študentov, ktorí v škole dosahujú dobré výsledky, ale chcú matematike viac rozumieť, majú na ňu talent, eventuálne ju budú študovať na VŠ. S takými študentmi rátam všelijaké chytákové a fintovné príklady, ktoré idú v školskej látke hlbšie. Prípadne s nimi počítam olympiádu, či iné matematické súťažné úlohy.
  • Prípadne sa chcete dostať na školy s veľkým záujmom a skúška je aj z matematiky? Doučujem aj takýchto študentov. V tomto prípade prejdeme všetko učivo, ktoré ma študent ovládať. Počítame stredne ťažké aj chytákové príklady, aby učivo zvládol fakt dobre. Hľadám slabé miesta vo vedomostiach, a potom to opravujeme.

Ak ste si ujasnili očakávania, na mieste je otázka "Kto bude doučovateľom". Lacnejší študenti spravidla vedia prepočítať, prípadne aj vysvetliť príklady, ktoré im donesiete. Skúsenejší doučovatelia však poznajú aj ktoré učivá priamo nadväzujú, kde sa žiaci najčastejšie mýlia, do akej hĺbky sa v ktorom ročníku učivo vysvetľuje.

Na mieste je aj otázka ceny. Možno sa vám podarí získať veľa muziky za málo peňazí. Ale cena spravidla odráža aj skúsenosti.

Podľa môjho názoru je najlepšia reklama JPP. Spýtajte sa svojich známych, s kým boli spokojní a vyskúšajte ho. Istá osobná charizma, schopnosť vysvetliť veci polopate, ako aj trpezlivosť, motivovanie žiaka.. sú charakteristiky dobrého doučovateľa, ktoré zistíte najmä osobnou skúsenosťou.

Ak to chcete skúsiť so mnou, rozhodne neodmietnem :) Chcem to skúsiť

Cenník služieb

Osobne
15 €
Ostatné - VŠ
  • Operačná analýza
    Deskriptívna geometria
    Štatistika
  • cena za 60 minút
  • doučovanie v Námestove
  • platba po hodine
Online
10 €
Online polhodina
  • cena za 30 minút
  • matematika, OA, DG, štatistika
  • online doučovanie
  • cez hangout / skype
  • platba dopredu
Online
16 €
Online hodina
  • cena za 60 minút
  • matematika, OA, DG, štatistika
  • online doučovanie
  • cez hangout / skype
  • platba dopredu