Všetky témy z matematiky vysvetľujem s veľkou vášňou. Vediem deti a študentov k používaniu sedliackého rozumu, lebo ten je podľa mňa matematike vlastný. Neučím neefektívne precvičovanie vzorčekov a pravidielok, ktoré aj tak za polrok zabudnete.
Spôsob, akým vysvetľujem, prispôsobujem žiakovi. Niekto lepšie rozumie náčrtom, schémam, obrázkom, iný myslí viac v pojmoch, štruktúrach. Niekto má zvládnuté základy a chce ísť do tajov matematiky hlbšie. Iný sa zasekol už pred rokmi a odvtedy sa bifľuje len postupy a zmysel mu čoraz viac uniká.
Na doučovaniach objavujeme, kde sa žiak stratil, prestal matematike rozumieť a skúšame doplniť, čo z minulých rokov chýba.
Popritom spracúvam dotazníky. Štatistické metódy mám v malíčku a dolovanie v číslach je moja vášeň. Skontrolujem, opravím, doplním vo výskumnom projekte všetko, čo tam má byť. A potom už spúšťam príslušné štatistické testy, vyhodnocujem, interpretujem.
1. Randíme spolu odmala
Keď som bola malá, mojou najčastejšou otázkou bolo "prečo?" Aj, päť, či desaťkrát za sebou. Trošku únavné, že? Teda nie pre mňa, pre môjho otca, ktorého trpezlivosť končila tak pri piatom "prečo". Keď už na moje prečo nechcel nik odpovedať, z veľkej nudy som si začala počítať do 1000. Taká bežná zábavka škôlkára. :)
2. Prvé doučovanie
To, že môj zošit koloval pred každou hodinou matematiky, aby ani spolužiaci nedostali za DÚ guľu, bolo bežným javom. Za samozrejmosť som pokladala aj to, že som vysvetlila hocijaký príklad z matematiky a spolužiaci tomu rozumeli. Prvé "opravdické" doučovanie prišlo, keď som mala 15 rokov. Sused - šiestak mal ísť na reparát. Reparát spravil, doučovanie sa osvedčilo.
3. Druhé doučovanie
O rok neskôr kamarátka - maturantka z ekonomickej školy. Celý polrok sme dvakrát týždenne počítali hrubú zbierku na prijímačky.. Na EUBA ju prijali. Hurá! Takže prax pred 24 rokmi začala úspešne.
4. Operačná analýza, deskriptíva,...
Ako pribúdali skúsenosti, rozširovala sa oblasť doučovaných predmetov i portfólio študentov - od malých po dospelých, od prepadajúcich po jednotkárov. Väčšina mojich študentov prichádzala cez JPP (jedna pani povedala). Odborne sa to nazýva "Referencie".
5. Objavila som svoju druhú vášeň
Kým som drala školské lavice, bola štatistika ešte v plienkach. Celá "veda" spočívala vo vypočítaní priemeru a rozptylu. Spočiatku známi chodili s požiadavkou na sformátovanie práce. Časom chceli aj pomôcť s grafmi, prišiel boom štatistiky a málokto jej rozumel. Tak som sa ju pred 15 rokmi pustila študovať. Dajte mi kopu čísel a ja tam niečo nájdem. Objavím súvislosti, pochopím vzťahy. Výsledky vyskladám do zmysluplného záveru. Na to používam to "analytické myslenie", ako som dodatočne zistila. Ó áno, to mám.:)
6. Čau, čau škola
Keďže štátne školstvo je pre moju dušu neznesiteľným miestom byrokracie, priemernosti a nemožnosti rásť, opustila som jeho brány aj po druhýkrát. Cesta viedla k webovým projektom. Najprv ako projektový manažér firmy, ktorá programuje webstránky. Nakukla som do sveta tvorby a propagácie webových stránok. A po niekoľkomesačnej skúsenosti sa rozhodla obnoviť vlastné staré projekty a ísť cestou online marketingu ako freelancer.
7. Online marketing
Aj táto stránka je produktom mojich znalostí a skúseností z online marketingu. Cítim sa v tejto oblasti skvelo. Analýza kľúčových slov a marketingových nástrojov, príprava kampaní preveruje moje analytické schopnosti a rozhľad v oblasti. Vzhľad, rozloženie prvkov na stránke, použiteľnosť - to sa dá zvládnuť vedomosťami z UX dizajnu.
A analýzy v Analytics, Console, či FB manažéri je opäť pochúťka pre moje analytické bunky.
Mimochodom, viem aj to, či ste to dočítali aj sem. :) Všetko sa tu sledujem, vyhodnocujem a optimalizujem. Ale to už zrejme viete. Ak neviete, ako sa to robí, môžete sa opýtať napríklad mňa.
Hoci doučovaniu a štatistike sa venujem viac ako desiatku rokov a väčšinu klientov som získala na základe odporúčaní, nezbierala som referencie. Za všetky len jedna, veľmi milá, ktorá rozhodne potešila, zahriala srdce..
Kvety ako poďakovanie za spoločné hodiny doučovania, ktoré viedli k absolútnemu úspechu - 100% na Monitore.
Ta ket už o mňe šicko znace (i to, že som vihodňarka), ta co teraz?
A keď nič z toho, tak aspoň si doprajte objatie a majte pekný deň.
Copyright 2020 © Mgr. Dana Kozáková - EDUCANO